عاقبت
آزاد

 

راستش از دروغگوئی و بی صداقتی که یه جایی دیدم رنجیده خاطر شدم برا اطمینان  قلب و تسکین خودم سری به احادیث زدم یکی دو مورد رو برا شما عزیزان میهمان  و البته نیز خودم به عنوان هدیه عید سال 92 گذاشتم: 

 

                                                                 
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

امام صادق می فرماید:

لا تَغتَرّوا بِصَلاتِهِم وَلا بِصيامِهِم، فَإِنَّ الرَّجُلَ رُبَما لَهِجَ بِالصَّلاةِ وَالصَّومِ حَتّى لَو تَرَكَهُ استَوحَشَ ، وَلكِنِ اختَبِروهُم عِندَ صِدقِ الحَديثِ وأداءُ الأمانَةِ؛
فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آنها را ترك گويد، احساس ترس مى كند، بلكه آنها را به راستگويى و امانتدارى بيازماييد.

                                                                                 كافى، ج2، ص104، ح 2

 

 
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

                                                                      

                                                     

امام على (ع) :

اِذا اَحَبَّ اللّه‏ُ عَبْدا اَلْهَمَهُ الصِّدْقَ؛

هرگاه خداوند بنده‏اى را دوست بدارد، راستگويى را به او الهام مى‏نمايد

                                                              غررالحكم، ج 3، ص 161، ح 410


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

  

امام سجاد (ع) :

خَيْرُ مَفاتيحِ الاُمورِ الصِّدقُ وَ خَيْرُ خَواتيمِهَا الْوَفاءُ؛

بهترين شروع كارها صداقت و راستگويى و بهترين پايان آنها وفا است.

                                                                  بحارالأنوار، ج 78، ص 161

 امام صادق (ع) می  فرماید :

                                 با یکدیگر مصافحه کنید ، زیرا مصافحه کینه را می  برد.

                                            

                                                تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

                                                                                                   اصول کافی ج - 3 ص 264

شنبه 3 فروردين 1392برچسب:امام صادق ,مصافحه,کینه,اصول کافی, :: 11 AM :: نويسنده : محمد منصور

 

 

 مسخره کردن دیگران یکی از گناهان کبیره است و جزء حق الناس محسوب می شود زیرا مسخره کننده مستقیماً فرد دیگری را که محترم است و باید حقوق وی رعایت می شده را مورد تمسخر قرار داده است و   در نتیجه کسب رضایت و جلب حلالّیت وی لازم است.

امام صادق علیه السّلام می فرمایند: «هیچ انسانی رو در رو به مؤمنی طعن نزند و او را مسخره نکند، جز اینکه به بدترین مرگ ها هلاک شود و پس از مرگ درخواست بازگشت به خیر کند (یعنی تمنّا کند او را به دنیا باز گردانند تا جبران مافات نماید.) 1
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: دوزخیان با همه شکنجه و عذابی که دارند از آزار چهار طایفه در رنجند و عذاب می برند. اینان را از حمیم جهنّم می چشانند و فریادشان به واویلا و واثبورا بلند است....یکی از آن چهار طایفه چرک و خون از دهانش جاری است.

جهنمیان می پرسند که این دور از رحمت، حال و وضعش چیست؟ و چه کرده که به این عذاب دچار شده که ما با همه گرفتاری های خود، از آن در زحمتیم؟

گویند: این دور از رحمت کارش مسخرگی و ادای این و آن در آوردن بود و می نگریست هر کلام زشتی که می دیدید ادای آن را در می آورد.2

ماخذ:

1 ثواب الاعمال و عقاب الاعمال،شیخ صدوق ترجمه غفاری، ص 286.
2 ـ ثواب الاعمال و عقاب الاعمال،شیخ صدوق ترجمه غفاری،ص 297.

 

دروازه جهنم + عکس

 

آفت وقار و هیبت مرد، شوخی است.                                       امیر المومنین (ع)

یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب: آفت ,شوخی,هیبت,علی ,, :: 11 AM :: نويسنده : محمد منصور

 سزاوار  نیست که بنده خدا به دو خصلت اعتماد کند، تندرستی و توانگری

          زیرا در تندرستی ناگاه او را بیمار بینی و در توانگری ناگاه او را تهیدست .

 

 

                                         علی (ع)

                              حکمت426 نهج البلاغه

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

 

 

قالَ امام موسی بن جعفر ( علیه السّلام ):
 
 
  • از واجب ترین حقوق برادرت این است که: او را به خیر وصلاحش توجه کنی و هیچ چیزی که برای امر دنیا وامر آخرتش مفید ونافع است از او پنهان نداری.
                                                                                                                       منبع : بحارالانوار٬جلد١٧.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

جمعه 21 مهر 1391برچسب:خیر خواهی , برادر, موسی بن جعفر,, :: 2 PM :: نويسنده : محمد منصور

قالَ امام سجاد ( علیه السّلام ):

  • تمامی خیر و سعادت را در این نکته مجتمع دیدیم٬ که انسان از آنچه در دست مردم است قطع امید کند و به آنان طمع نداشته باشد.

                                                                                                   منبع : اصول کافی ٬ ج٢ /ص١۴٨ ٬ حدیث٣.

 

شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 7 PM :: نويسنده : محمد منصور

 برای هرکس در مال او دو شریک است  .

                                                                  وارث و حوادث

                                                                      

                                                                                               امام علی (ع) .نهج البلاغه حکمت 335

 

              تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

پنج شنبه 31 خرداد 1391برچسب:آفت اموال, وارث, حوادث, امام علی(ع),نهج البلاغه,, :: 11 PM :: نويسنده : محمد منصور

امام علی (ع )

شایسته نیست به سخنی که از دهان کسی خارج شد ، گمان بد ببری .

                                  چرا که برای آن برداشت نیکو یی نیز می توان داشت .                  

                                              نهج البلاغه حکمت 360

 

                       تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

                                                                          

دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:پرهیز از بدگمانی, امام علی , نهج البلاغه, حکمت, :: 9 AM :: نويسنده : محمد منصور

 

امام حسن عسکری (ع):

                                          

 

                                                    التواضع نعمة لایحسد علیها
                               

                        تواضع و فروتنی نعمتی است که بر آن حسد نبرند

 

 

 

(تحف العقول، ص489)

 


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

 

شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:تواضع,فروتنی,امام حسن عسکری,حسد, :: 1 AM :: نويسنده : محمد منصور

امام حسین (ع)

 

 

اأفلَحَ قـَومٌ اشتَـروا مَـرضـاتِ الْمَخلـُوق بسَخَطِ اْلخـالِق


رستگـار نمی شود مـردمـى كه خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد

www.zibaweb.com(تاریخ طبرى،ص 1،ص 239)

 

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

 

چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:رستگاری, خشنودی مخلوق, , :: 10 PM :: نويسنده : محمد منصور

سلسله مباحث جلسه خانوادگی 5

مطالبی پیرامون شرح دعای شریف کمیل 5

مطالی یا (تسویف )

حبسنی عن نفعی بعد آمالی و خدعتنی الدنیابغرورها  وَنَفْسِى بِخِيَانَتِهَا وَمِطَالِی

 

 « و نفس من به سبب خيانت هايش و نيز امروز و فردا كردنم به من نيرنگ زد » .

 

مطالی به معنای طول دادن کارها و امروز و فردا کردن است و در واقع همان تسویف است که احادیث و روایات فراونی در مذمت آن آمده است تسویف" به این معنا است که "سوفَ" "سوفَ" کرد ن، یعنی به زودی! به زودی!  گفتن

 

تسویف بیماری خطرناکی است که اغلب مردم به آن مبتلا هستند، ولی از آن بی­خبرند. “تسویف” از جمله آفاتی است که مانع انجام اعمال خیر و شایسته می گردد، از این جهت در روایات مورد نکوهش قرار گرفته است. تسویف به معنای تاخیر انداختن کارها، به این امید که بعدا انجام می گیرد. اولین مرحله تسویف، راحت طلبی و تنبلی در مورد کارهای دنیاست که موجب می گردد انسان کارهایش را به تاخیر اندازد. دومین مرحله تسویف سهل انگاری در انجام وظایف و واجبات است.

 

 به حدی این بیماری خطرناک و وحشتناک است که ائمه معصومین: برای اعلام خطر و هشدار انسان در برابر آن از واژه ایّاک استفاده کرده­اند.([2]) این واژه در جایی به کار می­رود که خطر جدی و نزدیک باشد.

 



ادامه مطلب ...

 

سلسه  مباحث جلسه خانوادگی 3

(مطالبی پیرامون مضامین دعای شریف کمیل )   حبس دعا 

 

امیرالمومنین علی (ع) در دعای کمیل گناهان را دسته بندی کرده است و چنین استفاده می شود که هر گناهی اثر خاصی دارد .آنجا که می فرماید اللهم اغفرلی الذنوب التی تهتک العصم، اللهم اغفرلی الذنوب التنزل النقم، اللهم اغفرلی الذنوب التی تغیر النعم ، اللهم اغفرلی الذنوب التی تنزل البلاء ،

اللهم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعا

 

امـام چهارم (ع) در شرح اللـهم اغفرلی ذنوب التی تحبس الدعا می فرماید گناهانی که دعـا را حبس می کند عبارتند از :

بدی نیت ، پلیدی باطن ، نفاق با برادران مومن ، ترک تصدیق و اجابت ایشان ، تاخیر در نمازهای واجب تا آن زمان که وقت آن بگذرد.

 


روزی عارفی ( ابراهیم ادهم ) از بازار بصره عبور می کند مردم به دور او جمع می شوند و سوال می کنند از ادعونی استجب لکم و اینکه چرا دعایشان مستجاب نمی شود؟ می گوید :به دلیل مردن دلهایتان به ده علت:

 

1.  آن که  خدا را شناختید و لی حقش را ادا ننمودید.

 

2. قرآن را تلاوت کردید ولی به آن عمل نکردید.

 

3. ادعای محبت پیامبر نمودید ولی بـا اولادش دشمنی کردید .

 

4. ادعا کردید با شیطان عداوت داریم ولی در عمل با مـوافقید .

 

5.    می گویید علاقه به بهشت داریم اما برای ورود  به آن کار نمی کنید .

 

6. می گویید از جهنم می ترسیم ولی خود را برای آن مهیا ساخته اید .

 

7. به عیب گوئی مردم مشغولید و از عیوب خود غافل.

 

8.  گفتـید دنیـارادوست نــداریم ولی بــرای آن حرص

می زنید .

 

9.  اقرار به مرگ دارید ولی برای آن مهیا نمیشوید .

 

10.اموات خود را دفن می کنید ولی عبرت نمی گیرید .

 

 

 

یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:حبس دعا, دعای کمیل,مرگ,استجابت دعا, :: 11 PM :: نويسنده : محمد منصور

 

سلسه مباحث جلسه خانوادگی 2                                 اصحاب الرس

واژه رس ریشه سامی دارد و در زبان آرامی و عبری به معنای شکافتن و شکستن است  و یا به معنای اثر مختصر دانسته اند . و جمعی از مفسرین براین عقیده اند که رس به معنی چاه است یا چاهی که به دور آن طوق سنگ چین شده است . به هر حال نام این قوم به خاطر این است که اثر بسیارکمی از آنها به جا مانده است یا آنکه چاه های فراوان داشته اند که از آنها آب می کشیدند و یا به سبب خشکیده شدن چاه هایشان از بین رفته اند اقوال مختلف است . ولی معنای قرآنی آن  بنا بر اقوال مختلف همین چاه است .

در مورد محل سکونت این قوم نیز نظرات متفاوت است برخی عقیده دارند آنها در یمامه عربستان می زیسته اند و گروهی آنان را اصحاب شعیب ومردم مدین می دانند.بعضی نیز مردم رس را از بقایای عاد و ثمود و ساکن حضرموت یمن می دانند .برخی اهل انطاکیه  در شام و در روایاتی آنان نیز اهل منطقه شمال آذربایجان و کناره رود ارس می دانند .(بنابر روایات شیعه و برخی دلایل دیگر آخرین دیدگاه به واقعیت نزدیک تر است .)

 در مورد زمان حیات این قوم نیز نظرات مخلفی بیان شده است از جمله پس از نوح (ع) ،پس از سلیمان بن داود (ع) و حدفاصل نبوت حضرت عیسی (ع) و رسول اکرم (ص)

 



ادامه مطلب ...
جمعه 7 بهمن 1390برچسب:اصحاب رس, چاه ,ماه های شمسی, جلسه خانوادگی, :: 11 PM :: نويسنده : محمد منصور

 

سلسله مباحث جلسه خانوادگی 1          جرجیس پیامبر (ع)

گویند تا 550 سال پس از مسیح  که منتهی به ظهور حضرت محمد (ص ) شد پیامبری فرستاده نشد  این دوره را فترت نامیده اند . اما پیامبرانی برای هدایت مردم فرستاده شد که حضرت جرجیس علیه السلام از جمله پیامبران مفسر پس از حضرت عیسی مسیح بود.                                        

حضرت جرجیس را از پیامبران بنی اسرائیل و ساکن فلسطین دانسته اند که پس از حضرت عیسی (ع) می زیسته است و در برخی منابع او را اهل روم و ساکن فلسطین  ذکر کرده اند .

جرجیس را برخی از جمله حواریون و گروهی شاگرد حواریون دانسته اند . او به دین مسیح بود و یاران و دوستانش همه مسیحی بودند.

 



ادامه مطلب ...
جمعه 7 بهمن 1390برچسب:جرجیس,ضرب المثل,شوشتر, جلسه خانوادگی, :: 10 PM :: نويسنده : محمد منصور

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. وبلاگ من مو ضوع خاصی ندارد ضمن تشکر از دیدار شما عزیز میهمان امیدوارم مطالب وبلاگ مورد توجه و استفاده شما قرار بگیرد و از بیان نظرات خود در راستای بهبود آن دریغ نفرمائید.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاقبت و آدرس mandez.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان